dinsdag 19 juni 2012

In de cloud of met de voeten op de grond?

Vandaag mij verdiept in de mogelijkheden van de cloud. Na een aantal wervende you tube filmpjes bekeken te hebben werd het tijd mijn eigen account aan te maken. Ik ging er van uit daarvoor mijn gmail adres en wachtwoord te mogen inzetten. Het gmail adres bleek geen probleem maar mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Ook een ter plekke bedacht wachtwoord voldeed niet. Ondertussen heb ik zoveel wachtwoorden en toegangsnamen dat ik dat niet allemaal meer kan onthouden en dus moet noteren. Het is inmiddels een reeks die doet denken aan de bomen en het bos. Wat ergens veilig in de cloud kan zijn wordt op een andere wijze kwetsbaar. Of is dit nu een non-probleem? Ondertussen nog geen ervaring met de cloud!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten